1400112714593496024770324

پایان 40 سال فراق؛ خواهران شهیدحسین فغانی در حرم رضوی با شهیدشان وداع کردند

گروه استان‌ها-در آستانه سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س)، پیکر پاک شهید حسین فغانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، پنج روز است که در محاصره هستیم. آب و غذا و مهمات نداریم. شمار بچه‌های کانال کمیل بسیار کم است و بسیاری شهید و یا زخمی شدند. باقی هم از عطش فراوان توانی برایشان نمانده است… کماندوهای عراقی به کانال رسیدند و شروع کردند به قتل عام بچه‌های باقی مانده کمیل و حنظله…

این بخشی از دست نوشته یکی از همرزمان شهید حسین فغانی از شهدای کانال کمیل و حنظله است که همزمان با تشییع او در ویژه برنامه تشرف که به همین مناسبت از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت قرائت می‌شود. در نبود پدر و مادر خواهران، زینب وار دور برادر شهیدشان می‌گردند و پس از 39 سال چشمشان به پیکر پاک برادر روشن می‌گردد.

در این ویژه برنامه خواهر شهید حسین فغانی می‌گوید: یک سال از من کوچک‌تر بود برای همین ارتباط عمیقی با یکدیگر داشتیم. در فعالیت‌هایی که داشت با هم بودیم؛ در محرم به مسجد می‌رفتیم، نیمه شعبان تمام کوچه را تزیین می‌کردیم برای همین 39 سال منتظرش بودم.

او ادامه می دهد: حسین از شهدای کانال کمیل و حنظله بود که همراه گردان، 7 روز مقاومت کردند در حالی که جیره غذایی نداشتنتد. حماسه آن‌ها حماسه عاشورایی بود. گفتند به امام بفرمایید ما حسین وار مقاومت کردیم و تا پای جان می‌ایستیم. وقتی ماجرای این شهدا را برای امام تعریف کردند که یک هفته بدون آب و غذا مقاومت کردند و در نهایت پس از نوشیدن شهد شیرین شهادت، نیروهای بعثی با تانک از روی پیکر آن‌ها عبور کرد، امام فرمودند: «اینها ملائکه خداوند بودند».

پیکر پاک شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در مشهد تشییع شدگفت‌وگوی شهید "فرشاد مرعشی‌زاده" با مادرش درباره لحظه شهادتشهید جاویدالاثر مشگین‌شهری پس از 38سال شناسایی شد

خواهر شهید از سفرهایی که با حسین به مشهد آمده است، می‌گوید و عکس سیاه و سفید او در جوار بارگاه منور رضوی از 40 سال قبل در قاب گنبد دوباره نقش می‌بندد.

او می‌گوید: چند مرتبه با هم به مشهد آمدیم، وقتی به ما گفتند قرار است دوباره با پیکر شهید به مشهد بیاییم، با خودم گفتم دوباره می‌خواهد ما را به زیارت ببرد. او جوان بود، در سن 24 سالگی خیلی جوان‌ها آرزو دارند اما او از همه چیز گذشت تا راه امام را ادامه دهد. حسین در بهمن متولد شد، در بهمن به جبهه رفت و در بهمن به شهادت رسید و حالا در بهمن ماه در جوار بارگاه منور رضوی و در میان خادمان شمس الشموس و زائران و مجاوران تشییع می‌شود.

حالا پس از 39 سال فراغ دوباره پیکری مطهر به آرامش ابدی می‌رسد و چشمانی منتظر آرام می‌گیرد. اگر چه نیستند پدر و مادر شهید، اما مردمان قدرشناس این سرزمین آغوش می‌گشایند و پیکر شهید را در بر می‌گیرند.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر این شهید دفاع مقدس پنج شنبه 28 بهمن ماه از ساعت 9 صبح و از مقابل منزل پدری تا آستان مقدس امام‌زاده حسن (ع) تشییع و سپس به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه 26 و در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/281/ ع

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.