2pa

پل معلق آوج کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

پل معلق آوج

پل معلق آوج کجاست؟ شهرستان آوج یکی از شهرستان های استان قزوین، و به مرکزیت شهر آوج است. این شهرستان با مساحت 2776 کیلومتر مربع در طول جغرافیایی 49 درجه و 6 دقیقه تا 49 درجه و 45 دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی 35 درجه و 25 دقیقه تا 35 درجه و 47 دقیقه شمالی قرار دارد.

شهر آوج در 110 کیلومتری جاده قزوین به همدان در منطقه ای کوهستانی واقع شده است که این امر باعث شده که دارای تابستان های بسیار خنک و زمستان های پر برفی باشد.

در دوره های مختلف تاریخی منطقه آوج در استان قزوین، که به «خرقان» یا «قارقان» نیز معروف است، در مسیر شاه راه های بین شهرهای بزرگ کشور قرار داشته و در طول تاریخ به دلیل همجواری با پایتخت های دولت مادها، ایلخانان و صفویان دارای پیشینه تاریخی طولانی و ارزشمند است.

در این شهر می توانید انواع مختلفی از آثار گردشگری را بیابید که یکی از اینها پل معلق آوج است. سفر به شهر آوج در نزدیکی بویین زهرا و بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی بناهای آن، تجربه ای خاص و به یاد ماندنی برای گردشگران خواهد بود؛ پس برای آشنایی بیشتر با شهرستان آوج و دیگر مقاصد گردشگری قارقان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

معرفی پل معلق آوج 

معرفی پل معلق آوج

یکی دیگر از انواع جاذبه های گردشگری که در شهرهای مختلف وجود دارد، جاذبه های تفریحی هستند که در سال های اخیر به شهرها اضافه شده اند و نسبت به همتایان تاریخی خود مدرن تر هستند. این جاذبه های به جاذبه های مصنوعی نیز شهرت دارند و طرفداران بسیاری نیز دارند.

یکی از این نوع جاذبه های تفریحی در شهر آوج استان قزوین قرار دارد که پل معلق آوج نامیده می شود. پل معلق آوج که به نام های پل معلق قزوین، پل کابلی قزوین و پل کابلی آوج نیز مشهور است، در سال 1397 و در هفته‌ی دولت در قزوین افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پل بر روی شاه دره در آوج احداث شد و برای ساخت آن 9 ماه زمان و بیش از یک و نیم میلیارد تومان سرمایه اختصاص داده شده است. از دیگر طرح های تفریحی و گسترش گردشگری در این منطقه می توان به طرح احداث زیپ لاین و زیرساخت های رفاهی و خدماتی همچون رستوران، واحد اقامتی و … اشاره کرد.

ساختار پل معلق

پل معلق آوج با 170 متر طول، دومین پل بلند و طولانی معلق در ایران است. عرض آن یک و نیم متر و ارتفاع آن از کف دره 105 متر است و قابلیت تحمل 200 تن وزن را دارد. در اطراف این پل حفاظ های آهنی قرار داده اند که باعث بالا رفتن امنیت پل می شود و شما می توانید به راحتی بر روی پل حرکت کنید و نگرانی نداشته باشید.

اگر قصد سفر به آوج را دارید می توانید از اتوبوس برای این کار استفاده کنید و خرید بلیط اتوبوس را نیز از مستر بلیط و به صورت آنلاین تهیه کنید.

راه های دسترسی به پل

راه های دسترسی به پل

برای اینکه بتوانید از این سازه استفاده کنید و زمانی را بر روی پل بگذرانید، باید به شهر آوج سفری داشته باشید. این شهر در فاصله 110 کیلومتری از شهر قزوین قرار دارد.

برای رزرو هتل می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کمترین زمان رزرو خود را انجام دهید.

بازدید از پل معلق آوج

برای بازدید از این پل باید هزینه کمی به عنوان ورودی پرداخت کنید و از آنجایی ک رد این مکان انواع مختلفی از تجهیزات رفاهی وجود دارد می توانید مدت 4 الی 5 ساعت را در این مکان بگذرانید و از طبیعت زیبای اطراف نیز بهره مند شوید.

نوشته پل معلق آوج کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.