1g

گنبد مینا کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

گنبد مینا

نگاه کردن به آسمان و تماشای ستارگان درخشان قطعا برای تمامی افراد می تواند بسیار لذت بخش و جذاب باشد. خیلی از افراد علاقمند هستند که ستارگان و شهاب سنگ ها را از نزدیک تر و با کیفیت بیشتری مشاهده نمایند. گنبد مینا در شهر تهران شرایطی را فراهم نموده است، که افراد بتوانند سفری در راه شیری داشته باشند و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند.

این اثر معماری بی نظیر با سقف گنبدی آبی رنگ اش که به گنبد مینا یا پلانتاریوم شهرت دارد در دل پارک آب و آتش به خوبی چشم نوازی می کند و اگر از پل طبیعت عبور کنید شاهد این مجموعه زیبا خواهید بود. با مجله مستر بلیط همراه باشید تا با گنبد مینا این اثر معماری قرن معاصر بیشتر آشنا شوید.

گنبد مینا

تاریخچه گنبد مینا

ایده ساخت گنبد مینا

در زمان ساخت پل طبیعت و پارک آب و آتش ایده ساخت این مجموعه نیز مطرح شد و این پروژه پس از مدتی با همکاری شهرداری همزمان با ادامه سایر پروژه هایی که در اراضی عباس آباد انجام می شد، آغاز گردید. پروژه ساخت گنبد مینا از سال 1387 تا سال 1393 ادامه یافت و در پایان سال 1393 مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه در واقع آسمان نمایی است که کهکشان راه شیری و اطلاعات کاملی در رابطه با آن را برای بازدید کنندگان به تصویر می کشد. البته در این مجموعه مطالب مفید و آموزنده ای در خصوص علومی مثل شیمی، فیزیک، زمین شناسی و … ارائه می شود.

جذابیت ها و برنامه های هیجان انگیزی که در گنبد مینا وجود دارد موجب شده است که افراد زیادی به این مجموعه علاقمند شوند و به بازدید از آن بروند. بخش قابل توجهی از بازدید کنندگان گنبد مینا دانشجویان و دانش آموزان مدارس تهران هستند که به عنوان اردوهای یک روزه تهران گردی این مجموعه را انتخاب می نمایند. گنبد مینا به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمینه در زمینی به مساحت 1800 متر مربع احداث شده و دارای ظرفیت 150 نفر است. ساخت این بنا بر اساس معماری ایرانی اسلامی انجام شده است و در آن مفاهیم علمی و نجوم به صورت سه بعدی در معرض نمایش قرار می گیرد.

آسمان نما یا پلانتاریوم

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که پلانتاریوم چیست؟ پلانتوریم در واقع سالنی است که با هدف ارتقا اطلاعات افراد در حوزه نجوم و آسمان شب تاسیس می شود. پلانتاریوم آسمان و سیارات موجود در کهکشان راه شیری را به زیبا ترین شکل ممکن در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهد. می توان گفت آسمان نما از بهترین آموزشگاه های جهان در زمینه آموزش اختر شناسی به علاقمندان به این علم محسوب می شود.

ساختار آسمان نماها معمولا به شکل گنبدی کروی است که در آن پروژکتورهای خاصی تعبیه شده است و به این ترتیب آسمان شب در معرض دید تماشاگران قرار می گیرد. آسمان نماهای متعددی در دنیا وجود دارد که از جمله معروف ترین و بزرگترین آن ها می توان به آسمان نمای پیترهریسون در لندن، آسمان نمای موجود در ناگویا در چین و آسمان نمایی که در شهر نیویورک آمریکا وجود دارد اشاره نمود.

آسمان نما یا پلانتاریوم

علت انتخاب شکل خورشید برای گنبد مینا تهران

در ساخت این مجموعه سعی شده است که از معماری اصیل ایرانی به بهترین شکل ممکن استفاده شود و نمادهایی از مفاهیم ادبیات ایران به کار رود تا آسمان نمایی منحصر به فرد ایجاد شود که مورد تحسین همگان قرار گیرد. در معماری باستانی ایران نماد خورشید بسیار ارزشمند است و جایگاه ویژه ای دارد همانطور که می دانید در ادیان باستان خورشید مقدس و خورشید ایزد به وفور مورد استفاده قرار گرفته است و آن را المانی از نور الهی می دانند. با انتخاب شکل خورشید برای گنبد مینا نیز تمامی این موارد رعایت شده است و معماری باستانی و المان های آن در نگاه اول نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

معماری گنبد مینا

در تمامی بخش های گنبد مینا از جمله ورودی، سقف بنا و بخش های داخلی، معماری ایرانی اسلامی و سنتی آن به چشم می خورد و هر بخشی خصوصیات منحصر به فردی دارد که در ادامه به طور کامل به بررسی آن می پردازیم.

ورودی بنا

قسمت ورودی مجموعه به شکل شعله های خورشید طراحی شده است و بازدید کنندگان به محض عبور از قسمت ورودی با گالری از تصاویر بسیار زیبا اجرام آسمانی و سیارات روبرو می شوند که فوق العاده خیره کننده است.

ورودی بنا گنبد مینا

سقف بنا

سقف بنا نیز بر اساس سبک معماری قدیمی ایران ساخته شده و دو لایه دارد، که نخستین لایه (لایه خارجی) سقفی شبکه ای و لایه داخلی سقف اصلی سالن آسمان نما است. در قسمت داخلی سقف مدارهای منظومه شمسی به شکل بسیار زیبا و واقعی نصب شده اند که تماشاگران با تماشای سقف آسمان نما با این مدارها روبرو خواهند شد و آن ها به سفری فضایی و رویایی می برد.

طراحی بخش های داخلی بنا

در داخل بنا پوسترها و عکس های بسیار زیبایی اجرام آسمانی و کهکشان ها نصب شده است به طوری که با نگاه کردن به هر بخش از سالن نمایی از آسمان و زیبایی های آن به چشم می خورد. طراحان گنبد مینا بسیار حرفه ای عمل کرده اند و از تمامی بخش های سالن به بهترین شکل ممکن جهت تداعی نمودن فضای کهکشان راه شیری و آسمان شب استفاده کرده اند، به طوری که حتی در میان ستون های مجموعه کره‌هایی که در منظومه شمسی وجود دارند مانند کره زمین، کره ماه، کره مریخ و ..قرار داده اند که بسیار زیبا هستند.

از دیگر دکوراسیون و لوازمی که در داخل سالن گنبد مینا تعبیه شده است می توان به نمایشگرها و ال سی‌دی‌های متعددی اشاره نمود که از آن ها به منظور نمایش عکس و فیلم های علمی و آموزنده در رابطه با علم نجوم و ستاره شناسی استفاده می کنند.

در مجموع این بنای زیبا به حدی حرفه ای و اصولی ساخته شده است که باز دیدکنندگان با قدم گذاشتن در آن احساس می کنند برای لحظاتی از زمین فاصله گرفته اند و راحتی سفری به کهکشان راه شیری شده اند که بسیار هیجان انگیز است. بنابراین با توجه به اینکه همه چیز به صورت کاملا طبیعی و واقعی در گنبد مینا به تصویر کشیده شده است این مجموعه می تواند برای علاقمندان به علم نجوم بسیار آموزنده باشد.

گنبد مینا

وجود المان هایی از تاریخ ادبیات ایران در گنبد مینا

همانطور که اشاره کردیم طراحان و سازندگان این مجموعه سعی کرده اند که معماری این بنا بر اساس معماری سنتی ایرانی – اسلامی باشد و المان‌ها و مفاهیم تاریخ ادبیات ایران به خوبی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد. با توجه به این هدف شاهد حضور مجسمه هایی از حکیمان و دانشمندان مطرح ایرانی در قسمت های مختلف گنبد مینا هستیم که در میان فضای خاص کهکشانی آن منظره‌ای بسیار خاص و جذاب خلق نموده است.

از جمله این مجسمه‌ها می توان به مجسمه ابوریحان بیرونی، مجسمه حکیم جرجانی، ماکت ابزار پرواز عباس ابن فرناس، ماکت پرتاپه‌های ایرانی مثل امید و مصباح، ماهواره ناهید 2 و آت ست و … اشاره نمود که همگی از افتخارات ایران زمین هستند. جذاب ترین قسمت این مجموعه ویدیو وال ها هستند که با نمایش کلیپ های بسیار جذاب و بی نظیر نظر افراد بسیاری را به خود جلب نموده اند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

گنبد مینا آسمان نمایی با چند کاربرد

گنبد مینا بر خلاف سایر آسمان نماها تنها دارای یک کاربرد نیست و این مجموعه کاربردهای مختلفی دارد. این بنای بی نظیر علاوه بر اینکه یک آسمان نما جهت تماشای کهکشان‌ها و اجرام آسمانی می‌باشد رصد خانه‌ای است که می توان وقوع پدیده‌هایی مانند کسوف و خسوف را با آن تشخیص داد.

در مجموعه گنبد مینا همچنین تلسکوپ هایی وجود دارد که علاقمندان به رصد آسمان می توانند در ساعات مشخص و خاصی در طول ایام هفته از این تلسکوپ ها استفاده نمایند. بنابراین با ساخت گنبد مینا فعالیت رصدخانه‌ها و آسمان نمای مرکز نجوم ایران در تهران نسبت به قبل تا حدودی کاهش یافت و این مجموعه با ارائه خدمات بی نظیر اهمیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.

بخش های مختلف گنبد مینا

مجموعه گنبد مینا یا پلانتانیوم که با شکل ظاهری خورشید مانند در دل پارک آب و آتش می درخشد از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش آن می تواند برای لحظاتی شما را ازمین جدا کرده و به ماجراجویی در فضا ببرد. از بخش های مختلف این بنا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

موزه ها

یکی از بخش هایی که در داخل گنبد مینا وجود دارد موزه های کوچک و بزرگ با نام های مختلف هستند که در دیوارهای اطراف راهروی اصلی ساختمان با استفاده از ویترین های شیشه ای ایجاد شده است و هر کدام اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. این موزه ها به صورت زیر هستند.

موزه نجوم

اولین موزه ای که بازدید کنندگان در هنگام ورود به گنبد مینا با آن روبرو می شوند موزه نجوم است که اسطرلابی در آن قرار دارد که معرف اجداد آسمان نماها می باشد. در این موزه ساعت نجومی بزرگی تعبیه شده که در گذشته وسیله ای بسیار کاربردی و مناسب بوده است. این موارد تنها بخشی از عناصر و وسایل موجود در این موزه هستند.

موزه نجوم

موزه پرتابه های فضایی

یکی از زمینه های علمی که ایران در آن فعالیت های بسیاری درخشان و موفقی داشته ساخت ماهواره ها و پرتابه های فضایی است. در قسمتی از گنبد مینا فضایی به موزه پرتابه های فضایی اختصاص داده شده است و با قرار دادن ماکت هایی از راکت ها، پیش برنده ها، فضا پیماها، ماهواره های فضایی و سازه های فضایی ساخت ایران سعی دارند که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار دهند. استفاده از انیمیشن های جذاب و مناسب در کنار این ماکت های بسیار زیبا در موزه پرتابه های فضایی باعث شده این موزه بسیار آموزنده و تاثیر گذار باشد.

شبیه سازی کویر لوت

شبیه سازی کویر لوت یکی از جذاب ترین اقداماتی است که در گنبد مینا صورت گرفته است. کویر لوت به عنوان یکی از گرم ترین مناطق کره زمین دارای بافت زمین شناسی و گونه های جانوری خاص و منحصر به فردی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کویر لوت یکی از مناطق خاص در حوزه بررسی های علم نجوم و ستاره شناسی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. در گنبد مینا این فضا اعجاب انگیز به خوبی به تصویر کشیده شده است.

شبیه سازی کویر لوت

موزه سحر و جادو

موزه سحر و جادو یکی دیگر از موزه‌های موجود در مجموعه است که اطلاعات بسیار جالبی در رابطه با کتاب التحلیل در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و از سه برادر خراسانی یاد می کند که در گذشته های دور کارهای فوق العاده جالبی را با استفاده از علم شیمی، ریاضی، فیزیک انجام دادند که از جمله آن ها می توان به ساخت و طراحی ماشین های ساده اشاره نمود.

آن ها همچنین اقدامات با ارزش دیگری نیز انجام داده اند مانند فرستادن سفیرانی به کشورهای گوناگون جهان جهت کسب علوم مختلف و دریافت آخرین اطلاعات علمی جهان از طریق صحبت با دانشمندان و اساتید حوزه نجوم در نقاط مختلف جهان. اگر کتاب الحلیل را مطالعه کنید اطلاعات بسیار جالبی در خصوص پژوهش هایی که انجام شده و ماشین های جادویی مختلفی که در گذشته ساخته شده اند در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین می تواند کتاب مناسبی برای افرادی باشد که به کارهای عجیب و هیجان انگیز علاقمند هستند.

در موزه سحر و جادو می توانید شاهد ماشین های جادوگری جذابی باشید که طی دوره های مختلفی در گذشته طراحی و ایجاد شده اند. علاوه بر این دو موزه، موزه های دیگری نیز در گنبد مینا ساخته شده است که اشیا قدیمی فوق العاده با ارزشی که قدمتی بالغ بر 2000 سال دارند مانند پیل اشکانی و پیل تیسفون که اولین پیل های الکتریکی – شیمایی در جهان محسوب می شوند در آن نگهداری می شود. شواهد نشان دهنده آن است که در گذشته از این پیل ها در مراسمات و جشن های آیینی یا شوک استفاده می کرده اند.

ویدئو وال

در داخل راهروهای گنبد مینا ویدئو وال ها یا صفحات نمایشگری قرار داده شده است که بازدید کنندگان می توانند از طریق آن ها فیلم های علمی و تخیلی که پخش می شود را تماشا نمایند. البته وجود این نمایشگرهای بزرگ باعث نشده است که راهروها با آلودگی صوتی همراه باشند و میزان صدای این نمایشگرها در حدی است که افرادی که می خواهند به تماشای این فیلم ها بپردازند و صدای آن را بشنوند در مقابل نمایشگر و فاصله کمی از آن قرار بگیرند. همانطور که مشاهده می کنید تمامی بخش های مختلف گنبد مینا کاملا اصولی و مهندسی طراحی و ساخته شده اند.

ویدئو وال

جدول مندلیف

در قسمتی دیگر از راهرو این مجموعه چند مدل مولکولی و نیز عکس دانشمندان مشهور دنیا به همراه جدول مندلیف قرار داده شده است و علاوه بر زیبایی که به محیط بخشیده می تواند فضای آموزشی بسیار مناسبی مخصوصا برای دانشجویان و دانش آموزانی که در قالب اردوهای یکروزه تهران گردی به گنبد مینا آمده اند باشد. ماهواره های فضایی ساخت ایران از دیگر عناصر زیبا و حیرت انگیزی هستند که در سالن گنبد مینا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

اتاق آسمان نما

در بخشی از گنبد مینا فضایی با ظرفیت 155 صندلی ایجاد شده که در چند ردیف پشت سر هم قرار گرفته اند و سقفی به شکل گنبد با قطر 18.5 بر روی آن فضا احداث شده است. بازدید کنندگانی که وارد این بخش می شوند و بر روی صندلی های راحت و انعطاف پذیر می نشینند می توانند به راحتی صندلی را پشت خوابانده به سقف گنبدی شکل روی سرشان خیره شوند و تمرکز نمایند تا بتوانند به زیبایی هر چه بیشتر آسمان شب را تماشا کنند.

در دو طرف این سالن چهار پروژکتور تعبیه شده است که آسمان زیبای شب را به کمک نرم افزارها بر روی پرده نمایشی سقف بنا که دارای ساختاری خاص و منحصر به فرد است در معرض دید قرار می دهد. به منظور هیجان انگیزتر و جذاب تر نمودن فضا کارشناسان این مجموعه از تکنولوژی های خاصی جهت پخش صدا استفاده نموده اند که صداها را به نحوی در سالن پخش می کند که حاضرین احساس کنند تمامی این صداها دقیقا از پشت همین پرده نمایش در فضا منتشر می شود. همین مسئله باعث می شود دیدن آسمان شب در آن فضایی رویایی و پر رمز و راز بسیار جذاب و هیجان انگیز گردد.

این مجموعه بستری را فراهم نموده که تمامی افراد حتی معلولین نیز بتوانند از تماشای آسمان در دل شب و کهکشان راه شیری و اجرام آسمانی بهره مند شوند و تجربه متفاوت و هیجان انگیز داشته باشند. به این صورت که فضایی در کنار صندلی سایر افراد جهت قرار دادن ویلچر معلولین در نظر گرفته است. این اقدام بسیار ارزشمند بوده و جای تحسین دارد.

اتاق آسمان نما

نمایش آسمان شب

مهم ترین رسالت یک آسمان نما شبیه سازی و نمایش آسمان شب به بهترین شکل ممکن برای بازدید کنندگان می باشد. به عبارتی آسمان نما باید بتواند در فضایی گنبدی شکل شرایطی را فراهم نماید و به کمک تصویر سازی محیطی ایجاد کند افراد بتوانند به خوبی شاهد آسمان شب و زیبایی خیره کننده آن باشند. در واقع آسمان نما ها می توانند یک محیط آموزشی بسیار مناسب برای علاقمندان به علم ستاره شناسی و نجوم باشند.

شبیه سازی هایی بسیار قوی که در آسمان نما گنبد مینا انجام شده است باعث شده که مخاطبین فضای کاملا آموزشی و منحصر به فردی را احساس کنند که در آن می توانند بدون چشم مسلح به تماشای صورت های فلکی و اجرام آسمانی بپردازند و آسمان شب را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دهند.

به طور کلی می توان گفت بهترین ابزار ممکن برای نشان دادن اجرام آسمانی و انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه علم نجوم همین مراجعه و بازدید از آسمان نماها و تمای آسمان شب از طریق آن ها می باشد. وجود چنین امکانات بی نظیری در گنبد مینا باعث شده که به تمامی افرادی که با تهیه بلیط اتوبوس تهران و یا قطار و هواپیما به تهران سفر کرده اند پیشنهاد کنیم که حتما از گنبد مینا بازدید کنند و تجربه ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنند.

برنامه های و سانس های گنبد مینا

در ساختمان خورشیدی شکل گنبد مینا اتفاقات هیجان انگیز و بی نظیری در انتظار شماست که می تواند برای ساعاتی شما را سرگرم نماید و از زندگی پر تللاطم و پر مشغله زندگی خارج نماید و راهی کهکشان ها و آسمان بی انتها و رمز آلود شب کند. با این اوصاف قطعا از تجربه بازدید از گنبد مینا پشیمان نخواهید شد. پس از بازدید از این مجموعه و سفری به کهکشان راه شیری و تماشای شگفتی های سیارات مختلف و منظومه شمسی اطلاعات و دانش جدیدی کسب خواهید کرد که برایتان بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود به طوری که تشویق می شوید بار دیگر این احساس خوشایند را تجربه کنید. از برنامه های جذاب و هیجان انگیزی که در گنبد مینا در انتظار شماست می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نمایش فیلم

در قسمتی از گنبد مینا سالن نمایش سه بعدی با سطح شیب دار وجود دارد که فیلم های سه بعدی در رابطه با علم فیزیک و نجوم را نمایش می دهد و می توانید حدود 50 دقیقه از تایم خود را در این سینما سه بعدی بگذرانید که بسیار هیجان انگیز است. صندلی های این سالن قابل انعطاف هستند و تماشاگران باید صندلی های خود را بخوابانند تا بتوانند تمرکز خوبی بر سقف سالن و پرده سینما که بر روی آن نصب شده است داشته باشند و تصاویر را به بهترین شکل ممکن مشاهده نمایند. صداهایی که از پشت این پرده در فضا پخش می گردد جوی رویایی و فرا زمینی را به وجود می آورد افراد حاضر در سالن را کاملا تحت تاثیر خود قرار می دهد.

گنبد مینا

بازدید از موزه

همانطور که در بالا اشاره کردیم در گنبد مینا چندین موزه در راهرویی مدور وجود دارد که با استفاده از وسایل و ماکت ها و پوسترها فضایی کاملا علمی و آموزنده ایجاد نموده اند و اطلاعات مناسبی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند. برای بازدید از این موزه ها به یک ساعت و نیم زمان نیاز خواهید داشت.

رصد آسمان شب

رصد آسمان شب یکی از برنامه های اصلی آسمان نما است که طرفداران بسیاری دارد. در واقع خیلی از افراد برای تماشای آسمان شب با تلسکوپ به گنبد مینا مراجعه می کنند و اطلاعات چندانی در خصوص سایر برنامه های آن ندارند. اما با مراجعه به مجموعه، با برنامه های هیجان انگیزی روبرو می شوند که دل کندن از آن ها برایشان دشوار خواهد بود. در برخی از ایام سال و مساعد بودن شرایط آب و هوایی گنبد مینا برنامه های جانبی را برگزار می کند که یکی از آن ها رصد آسمان شب با تلسکوپ در فضای بیرونی گنبد است.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با سانس های گنبد مینا و برنامه های جانبی که در ایام مختلف سال دارد داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از مراجعه به گنبد مینا وارد وب سایت این مجموعه شده تا اطلاعات مناسبی از تمامی برنامه های آن ها داشته باشید و بتوانید بلیط سانس مورد نظر خود را رزرو کنید.

رصد آسمان شب

خرید بلیط گنبد مینا

علاقمندان به بازدید ازاین مجموعه می توانند به دو صورت حضوری و غیر حضوری برای خرید بلیط سانس های گنبد مینا اقدام نمایند. برای خرید حضوری کافی است پس از رسیدن به پارک آب و آتش و مجموعه گنبد مینا به بخش فروش بلیط مراجعه نمایید تا بتوانید بلیط تهیه کنید. اما در صورتی که برنامه از پیش تعیین شده‌ای برای یک روز تهران گردی و بازدید از گنبد مینا در نظر گرفته اید می توانید به صورت اینترنتی برای خرید بلیط اقدام کنید. جهت خرید غیر حضوری و اینترنتی بلیط باید به وب سایت گنبد مینا مراجعه کنید و با انتخاب سانس مورد نظر و پرداخت هزینه آن بلیط بازدید از مجموعه را رزرو نمایید.

شرایط بازدید

مجموعه گنبد مینا تنها در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 6 بعدظهر تا 10:30 پذیرای بازدید کنندگان گرامی است. گنبد مینا دارای سه سانس در ساعت های 18، 19:30 و 21 می باشد و بلیط های هر سانس فقط پیش از آن برای همان سانس به فروش می رسد. در هر سانس 30 دقیقه نخست مختص خرید بلیط و بازدید از موزهای حوالی مجموعه می باشد و پس از آن بازدیدکنندگان می توانند وارد سالن اصلی شوند و حدود 50 دقیقه از تماشای فیلم های دو بعدی و سه بعدی علمی لذت ببرند.

معمولا در هر سانس یک الی دو فیلم پخش می شود و هزینه هر سانس برای هر فرد معادل 15 هزار تومان می باشد. قطعا بازدید از این مجموعه خاطرات به یاد ماندنی را به یادگار می گذارد پس حتما در تهران گردی و یا اوقات فراغت خود ساعاتی را به بازدید از گنبد مینا اختصاص دهید. به طور نسبی برای رفتن به گنبد مینا و استفاده از برنامه های هیجان انگیز آن به 2 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

رصد آسمان شب

آدرس و نحوه دسترسی

گنبد مینا در میدان ونک شهر تهران واقع شده است و برای بازدید از آن باید از بزرگراه حقانی شرق و چهارراه جهان کودک عبور کنید تا به انتهای خیابان شهیدی و پارک آب و آتش برسید. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که این بنا دارد دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است. برای رفتن به پارک آب و آتش و بازدید از گنبد مینا می توانید ازوسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و یا تاکسی های عمومی استفاده نمایید.

اگر مترو را برای رفتن به گنبد مینا انتخاب کرده اید باید خط یک مترو و ایستگاه شهید حقانی را به عنوان مقصد انتخاب نمایید و در این ایستگاه پیاده شوید. البته پس از پیاده شدن باید کمی پیاده روی داشته باشید تا از پیاده روهای چوبی پارک طالقانی و پل طبیعت عبور کنید و به پارک آب و آتش و پل ابریشم برسید و بتوانید از گنبد مینا دیدن کنید. اما در صورتی که بخواهید با اتوبوس به بازدید از این مجموعه بروید باید در ایستگاه چهارراه آفریقا پیاده شوید تا با عبور ازپارک آب و آتش و پل ابریشم بتوانید به گنبد مینا برسید.

برخی از افراد ترجیح می دهند که با خودرو شخصی به بازدید از این اثر معماری زیبا بروند. این افراد برای آنکه بتوانند ماشین خود را در پارکینگ پارک طالقانی پارک کنند و به سمت گنبد مینا بروند باید در بزرگراه شهید حقانی شرق وارد خروجی ایستگاه مترو حقانی شوند تا به پارکینگ برسند. البته در صورتی که افراد مجوز تردد در طرح ترافیک داشته باشند از مسیر بزرگراه مدرس جنوب نیز می توانند به میدان آرژانتین و خیابان نلسون ماندلا بروند و از آنجا با حرکت به سمت ورودی شهر گل خود را به گنبد مینا برسانند.

آدرس و نحوه دسترسی

خرید بلیط سفر به تهران

اگر می خواهید با خرید بلیط هواپیما تهران و یا بلیط اتوبوس و قطار آن سفر تهران گردی لذت بخشی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که در این سفر حتما از گنبد مینا بازدید نمایید و لحظات شاد و هیجان انگیزی برای خود رقم بزنید. البته در شهر تهران امکان دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که بازدید از هر کدام از آن ها خالی از لطف نیست و می تواند بسیار لذت بخش باشد. برای رزرو بلیط سفر می توانید به آژانس های مسافرتی سطح شهر مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره از کارمندان فروش بلیط مناسب ترین بلیط ممکن را رزرو نمایید.

البته می توانید به جای مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط و اتلاف وقت و هزینه به صورت آنلاین نیز جهت خرید بلیط اقدام کنید. مستر بلیط به عنوان یکی از معتبر ترین وب سایت های ارائه دهنده بلیط سفر شرایطی را فراهم نموده که مسافران بتوانند به راحتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را به صورت سیستمی یا چارتری در کوتاه ترین زمان ممکن و کم ترین قیمت رزرو نمایند و سفری ایمن و لذت بخش داشته باشند. مجموعه مستر بلیط علاوه بر وب سایت دارای اپلیکیشن نیز است، که با نصب آن بر روی گوشی های هوشمند می توان به راحتی به رزرو بلیط پرداخت و از سایر خدمات بی نظیر آن در زمینه سفر استفاده نمود.

نوشته گنبد مینا کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.